Ferie, Ferie, Ferie…første stop Mallorca

Udsigt Alcudia, Mallorca fra hotel lejlighed

Mine forældre havde været så søde at invitere børn, børnebørn & svigerbørn med til Alcudia, Mallorca som de har snakket om i mange år – nemlig at komme afsted sammen på ferie…Alcudia er et super sted til familieferie med børn,….hvor vi boede på denne bountystrand med super vand & sandstrand udenfor hoteldøren…hvor vi opholdt os fra vi gik op til vi gik i seng…hotellet “Sunwing Resort, Nuevas Palmeras” har en super beligenhed på den fineste sandstrand og det klareste koralblå vand…billedet viser udsigten fra vores lille lejlighed og kun ca. 1km/10 min gang ind til havnebyen Alcudia med en masse turistfælder og restauranter….udover bade, bade, bade og hygge os 24 timer i døgnet….så var vi på en enkelt køretur rundt på Mallorca –> billeder kan ses her <– vi har ikke taget så mange billeder i år da sand/kamera er en lidt risikabel kombination…vi fik slappet en hel del af, hvilket var dejligt efter et par hektiske uger….så allerede efter en enkelt dag på stranden var vi helt klar til ferie uden stress, mobil og computer og andet elektronik,….Vi rejste med Spies/Thomas Cook fra Billund fredag d. 4 ca kl. 17 og var på hotellet ved ca. 24 tiden…efter 2½-3 timers flyrejse og 1 times buskørsel + lidt venten på bagagen….så allerede lørdag morgen var vi klar til stranden kl. 9 efter en dejlig morgenmadsbuffet på hotellet….lørdag, søndag på stranden, ….mandag på køretur rundt på Mallorca´s Nord-Vest kyst, hvor vi var heldige at leje en 7 pers. Mercedes Van…som var specielt spansk da stort set alle advarselslamper lyste på nær olie, motor lampe….så det var lidt specielt med lampe lysende for airbags, køler, service, aircon etc – jeg tror aldrig vi har set så mange lamper aktive i et instrumentbræt…men vigtigst af alt vi kom rundt og så lidt andet end stranden….og nåede lidt ud i bjergene, godt nok ikke så meget vandren i år….vi fandt en hyggelig restaurant ved Cala de Sant Vincenc, med en flot udsigt og efter 3-4 portioner Paella og en kold øl…. gik turen ned igennem Mallorca´s bakker/bjerge til Port de Sôller, – hvor der var tid til optakning af frisk appelsin juice som stedet jo er kendt for…vi kunne godt havde brugt 1-2 dage bare på de små byer på vestkysten, som er noget mere afslappede end de store turistbyer med badegæster, specielt vil vi nok en andengang besøge Sa Calobra – som skulle havde en idylisk strand…tirsdag var det tid til strand og badning igen…hvor vandhunden Emilia lærte at springe i…uden at være bange for at få vand i øjnene….om aftenen var det vores tur til at vælge spisested…så det skulle naturligvis være Tapas på Bodega Des Ports …som kan anbefales til gode bøffer, fisk og tapas i Alcudia – og Bjørn fik sågar en kanin serveret efter lidt ventetid – ting tager jo tid i Spanien specielt når det er én komplet kanin der er bestilt :-)…næste dag stod på show…”Son Amar“…som specielt børnebørnes øjne stod på stilke -. vinen var i én klasse for sig selv men da det var Kim´s livret nemlig vin ad libitum så gik resten af showet af sig selv og han måtte følge Emilia og Anne i seng med støtte….torsdag var det så igen afslapning og badning…vi valgte at få købt postkort, købt lidt ind i byen og specielt Emilia skulle havde brugt sine lommepenge…da Bedstefar/Farmor havde valgt at give hele 5 euro dagligt til lommepenge til børnebørn…hvilket var stort for Emilia…så hun lærte hurtigt forskel på sedler/mønter og måtte prioritere hvad de mange euro dollars skulle bruges til….valget falgt på flg. i nævnte rækkefølge….is, tøjhund, is,  neglelak, is, sokker til dukkelise, is, puslespil…., vi tog lige en tur mere på Bodega Des Ports hvor valget faldt på en mega bøf med hhv. bernaise og svampe sauce….efter middagen og  da alle euro var brugt på ugen…spurgte Emilia om hun måtte prøve at hoppe elastikspring…hvilket osse koster 5 euro dollars….naturligvis måtte hun det…men vi troede ikke hun turde….da hun selv skulle gå op og betale og hoppe….men afsted kom hun uden problemer for nu havde hun bestemt sig…op til manden….på med sikkerhedsudstyr….og så hop afsted….hun fløj op og ned….og sagde “farmand det kilder vildt meget i maven” hvilket det vidst osse kun siges 0m Anne som så Emilia flyve omkring flere meter oppe i luften….så igen en dejlig dag og lang aften….fredag skulle bruges på pakkeri og postkort skrivning…men det var hurtigt overstået…nåede ikke så mange i år som vi plejer….så jer der ikke har fået postkort må læse her på siden istedet….vi kunne dog stadig nå en hel dag ved stranden da vi først skulle forlade hotellet kl. 18.30….så alt i alt….hele 7 dage med maksimal afslapning.

1 thought on “Ferie, Ferie, Ferie…første stop Mallorca

1. Hej

Jeg vil hellere have billedet af Bjørn og hans kanin-aftensmad på, i stedet for mig der spiser muslinger…